FRÅGOR & SVAR

Vanliga frågor

Här hittar du svar på de allra vanligaste frågorna om leveranser, returer, betal­nings­sätt och mycket mer. Behöver du ytterligare hjälp? Hör av dig – vi svarar snabbt!

Min försändelse har inte kommit – vad gör jag?
Har du valt spårbar frakt finns fraktbolag och spårnings­nummer i leverans­mejlet.
PostNord spårning
DHL spårning

Rör sig paketet inte på 48 h eller hittar du ingen info? Kontakta oss så hjälper vi dig.
Retur & ångerrätt – jag köpte fel vara, kan jag lämna tillbaka den?
Kapade ämnen = specialanpassade → ingen ångerrätt.
Hela längder = 14 dagars ångerrätt (oanvänd vara, originalskick).
Fästelement = Går bra att byta eller lämna tillbaka.

Maila ditt order­nummer så skickar vi retur­instruktioner. Retur­frakt betalas av kunden om inget annat anges.
Jag har inte fått något bekräftelsemejl – vad gör jag?
1. Titta i skräpposten.
2. Hittar du inget? Maila order­nummer till oss eller ring så skickar vi bekräftelsen igen.
Kan jag betala med kort när jag hämtar?
Vi jobbar på det! Just nu tar vi emot Swish och PDF‑faktura. Kort­betalning lanseras hösten 2025.
Hur snabbt skickar ni?
Skruv, mutter mm. skickas inom 1 arbetsdag.
DHL: 1‑2 dagar inom Sverige
PostNord: 1‑2 dagar inom Sverige

Skruv mm. går oftast samma dag om du beställer före kl 14.
Har ni butik?
Ja! Du behöver inte förbeställa om du inte vill. Kom in så hjälper vi dig på plats. Öppettider: Måndag-Fredag 08:30-15:30 Lunchstängt 11:30-12:30 Helger stängt
Kan jag hämta min beställning direkt?
Ja! Besök vårt lager Backa Strandgata 15, 422 46 Hisings Backa.
Öppet mån‑fre 8:30‑15:30 (lunch 11:30‑12:30). Vi packar medan du tar en kopp kaffe.
Kan jag ringa er?
Självklart! 0760‑22 33 13 (mån‑fre 8‑16, lunchstängt 12‑13).
Får jag handla som privatperson?
Ja – välj bara “privatperson” i kassan. Alla priser visas inkl. moms.
Hittar inte det jag söker – kan ni fixa det ändå?
Troligen! Maila oss, starta chatten eller ring så försöker vi lösa din special­beställning.